תרבות ופנאי

הוא רק רוצה לרקוד

תרבות ופנאי11 בינואר 2018    דקה אחת
0

על הרומן של הרקדן עם הפלמנקו, עם באר שבע ובתקווה שבהופעה הקרובה, גם עמכם.

הוא רק רוצה לרקוד
גראו קבררה | צילום: יוסי צבקר

הסינפונייטה הישראלית באר שבע משתפת פעולה עם להקת הפלמנקו הישראלית בקונצרט מחול בבכורה עולמית, בניצוחו של מאסטרו דורון סלומון ובכוריאוגרפיה מקורית מאת מיכל נתן.

בתכנית: יצירות סיפוריות מאת מנואל דה פאיה, ראשון המלחינים הלאומיים של ספרד, שכתב יצירות קאמריות וסימפוניות בהשראת הפולקלור הספרדי. זו הפעם הראשונה שעולה מופע כזה בארץ, בו היצירות בכוראוגרפיה מקורית, מבוצעות על ידי להקה ישראלית ותזמורת קלאסית גדולה.

הז'אנר של המופע נקרא קלאסיקו אספניול. מבחינה מוזיקלית, מדובר על יצירות קלאסיות שנכתבו על ידי מלחינים ספרדיים ולעיתים קרובות אף נכתבו במיוחד למחול. מהבחינה הריקודית, הסגנון מושפע מהפולקלור הספרדי, מהבלט הקלאסי והרבה מהפלמנקו, כאשר מהרקדנים נדרשת שליטה בכל סגנונות אלו.

להקת הפלמנקו הישראלית COMPAS היא להקת הפלמנקו הרפרטוארית המובילה בישראל. ללהקה 21 הפקות מלאות והיא זוכה להערכה רבה בארץ ובעולם בזכות הסגנון והרפרטואר הייחודיים שלה ובזכות עיסוקה בפרויקטים רב תרבותיים וחינוכיים.

אחד הרקדנים במופע הבכורה הוא רקדן הפלמנקו גראו קבררה, שאולי מוכר לכם מתוכנית הראליטי רק רוצים לרקוד. בימים אלה מתחיל קבררה להדריך את תלמידי בית ספר לפלמנקו בדרום שהקימה הכוראוגרפית ומדריכת הפלמנקו אדר מירון. מירון הקימה כאן את בית הספר לפלמנקו לפני שש שנים ואת להקת "פלמנקו ארטה".

בית הספר מונה מעל 70 תלמידים מגילאי 5 שנים ועד 80. אדר לקחה השנה פסק זמן מהפקות בית הספר וצירפה את הרקדן המקצועי לשורותיה והוא יחל בקרוב להדריך את תלמידי בית הספר הוותיקים והחדשים. הרומן של הרקדן עם העיר התחיל בזמן שלמד סמסטר באוניברסיטת בן גוריון, שם הוא התאהב בבירת הנגב.

 

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 13-15.1, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה