עסקים וכלכלה

המכללה הטכנולוגית ו"אסם-נסטלה" מכשירות סטודנטים

עסקים וכלכלה5 במאי 2021    3 דקות
0

הפרויקט נעשה כחלק מ"התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים", שנועדה לשלב ולהתאים את העובדים החדשים לעולם העבודה המשתנה

המכללה הטכנולוגית ו"אסם-נסטלה" מכשירות סטודנטים
פנחס קימלמן.  | צילום: באדיבות "אסם"

שיתוף פעולה מעניין בין חברת "אסם-נסטלה" והמכללה הטכנולוגית באר שבע, בהכשרת סטודנטים למקצועות טכנולוגיים.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט מבוצע כחלק מ"התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים", שנועדה להתאים את העובדים החדשים לעולם העבודה המשתנה של ימינו ולשילוב מהיר של סטודנטים במקצועות טכנולוגיים הנדרשים בתעשייה. בעולם העבודה המשתנה באופן מהיר, נדרשים כיום העובדים להתעדכן באופן תמידי בשינויים המתרחשים בשוק העבודה, עם סביבות עבודה המשולבות בטכנולוגיות חדישות. כדי להכשיר עובדים שיהיו מסוגלים להתאים את עצמם לסביבת עבודה משתנה, החלה "אסם-נסטלה" בשיתוף הפעולה המדובר עם המכללה הטכנולוגית.

במסגרת התוכנית, הנדסאים ללא הכשרה ומקצוע, יכולים להשתלב בעבודה בשכר במגוון תחומים בתעשייה, בה הם אמורים להיות מועסקים בעתיד, זאת במקביל ללימודיהם. המסלול מקנה ללומדים ניסיון מעשי, מחזק אותם במהלך חיפוש עבודה בעתיד, ומאפשר להם להתקבל למקום העבודה שבו עברו את ההתנסות. החברה לוקחת חלק פעיל בתהליך ההכשרה והלמידה של הסטודנטים, ומהנדסים מ"אסם-נסטלה" שותפו בבניית הסילבוס ואישורו, כשבזמן ההתמחות דואגת החברה להעניק למתמחים את ההכשרה הטובה ביותר, בעזרת ליווי וחניכה שוטפים של מנהלים, תוך אפשרות להתקדם ולהתפתח במקום בו נקלטו. במחזור הראשון שהחל באוקטובר האחרון גייסה "אסם-נסטלה" 24 סטודנטים ממגוון רחב של אוניברסיטאות ומכללות, ביניהן הטכנולוגית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת "ספיר", והם כבר השתלבו ביחידות השונות של החברה, כשהיעד השנתי הוא גיוס של כ-100 מתמחים.

תוכנית המתמחים של "אסם-נסטלה" מהווה חלק מפרויקט מתמחים גלובלי של חברת "נסטלה" העולמית, בה מועסקים מתמחים רבים באתרי החברה ברחבי העולם. הסטודנטים מוכשרים במגוון רחב של נושאים, כגון אסטרטגיה דיגיטלית, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת מכונות, כימיה, כלכלה, מינהל עסקים, מדעי המזון, חשבונאות, פסיכולוגיה, שיווק ותקשורת. ההתמחות מבוצעת בשיתוף מגוון מוסדות חינוך, כולל כאמור, המכללה הטכנולוגית באר שבע.

"התכנית הלאומית להכשרת הנדסאים", בה "אסם-נסטלה' לוקחת חלק והמדינה משתתפת במימונה, משותפת למשרד העבודה, מה"ט (המכון הממשלתי להכשרות טכנולוגיות ומדע), "הג'וינט", קרן עזריאלי ועמותת "צורים". התמחות הסטודנטים אורכת כשנתיים, כשהקבלה מחייבת אותם לעבור ראיונות, כמו כל עובד מן המניין. הלימודים מתקיימים תוך שילוב הסטודנטים כעובדים במפעלים עצמם ויישום טקטיקות עבודה שונות תוך מתן ידע תיאורטי. רק באחרונה, נקלטו מספר סטודנטים מהמכללה הטכנולוגית במפעל "אסם-נסטלה" בשדרות ובמפעל "סלטי צבר" בקריית גת.

המשנה למנכ"ל למשאבי אנוש בחברה, פנחס קימלמן: "שוק העבודה משתנה באופן מהיר, ואנחנו מאמינים שיש לשלב במפעלים השונים אנשי עשייה. הלימודים נועדו להעניק השכלה והכשרה מתאימה, תוך שילוב האנשים המיומנים ביותר עם יכולות להתקבל לעולם הנדסת המכונות והנדסת כימיה. הודות לשיתופי הפעולה השונים, בנינו את מערכת השעות כך שתאפשר לסטודנטים העובדים לשלב לימודים ועבודה, תכנון שלב ההתמחות המעשית במפעלים, הקצאת משאבים מיוחדים לצורך תמיכה בסטודנטים וכמובן איתור איכותי של מועמדים מתאימים. ל'אסם-נסטלה' יש 8 מפעלים בפריסה ארצית, הנמצאים בחזית הטכנולוגית של עולם המזון, ומבוססים על הידע והטכנולוגיה של 'נסטלה', חברת המזון המובילה בעולם. כחלק מהחזון שלנו, אנו רואים חשיבות עליונה לקלוט את דור העתיד של התעשייה הישראלית, שישתלב ב'אסם-נסטלה', כבית לצמוח בו".

המשנה למנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע, יעקב דור: "המכללה מהווה פלטפורמה מדהימה להפיכת הצעירים לאנשי מקצוע, המניעים את כל גלגלי התעשייה. היא מאפשרת לצעירים וצעירות לרכוש השכלה טכנולוגית איכותית, תוך ביצוע התנסות מעשית במהלך הלימודים, מה שמביא ביתר קלות לשילוב הסטודנטים בשוק העבודה ובתעשייה. לטכנולוגית יש קשר הדוק עם חברת 'אסם-נסטלה', ולאורך שנים הכשירה המכללה הנדסאים רבים העובדים בחברה. המכללה הטכנולוגית גאה שבזכות רכישת תואר מקצועי, מתאפשר לבוגר לקבל את כרטיס הכניסה לתעשייה".

 

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת
0

הושק ביה"ס לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש

TCB - SCHOOL OF DESIGN, בית הספר לעיצוב של המכללה הטכנולוגית, החל באחרונה לפעול בסימן 70 שנות פעילות שמציינת המכללה בבאר שבע

עסקים וכלכלה3 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה