עסקים וכלכלה

אותנטית עד הבית

עסקים וכלכלה28 בינואר 2021    3 דקות
0
אותנטית עד הבית
צילום: אלבום אישי

הקורונה גרמה ללא מעט אנשים לעשות חישוב מחדש מתוך הבנה שהמציאות השתנתה. יש כאלה שעשו מהלימון לימונדה ואחד מהם הוא השף יקיר מסרטי, השף והבעלים של מסעדת האותנטית שבמקום לימון לקח את הסטייק ועשה ממנו ליין בשרים.

מסרטי עבד בחודשים האחרונים על סדרת נתחי בשר ומוצרים נוספים לבית. אם אי אפשר לבוא לאותנטית, הוא יביא את האותנטית אליכם: "זו תקופה מאתגרת ולא פשוטה בכלל שגרמה להרבה לחשב מסלול מחדש" אומר מסרטי, "יחד עם זאת התקופה גם גרמה לנו לחדד את היצירתיות, לצאת מהקופסא וליצור דברים שבשגרה כנראה שלא היינו מתפנים אליהם".

מסרטי מודה שהקושי הגדול בכל התקופה הזו הוא לראות את המסעדה, שבימים כתיקונם היתה שוקקת חיים, עומדת מיותמת: "אין דבר יותר קשה מלראות עסק שהושקעו בו מיליוני שקלים רק לפני שנה, סגור עם כיסאות מורמים. זה מקום שהיו עוברים בו מעל 300 איש ביום, מקום מלא באנרגיה וחיים ופתאום שומם. אני שם כל יום, להרגיש, לנקות, לסדר, הכל עם תקווה ואופטימיות מלאה שתיכף חוזרים. הקושי הנפשי האמיתי זה הידיעה שיש 60 עובדים שנמצאים בבית בחל"ת, חלקם בעלי משפחות, חלקם סטודנטים. זה החלק שקשה יותר מהכל".

אבל מסרטי לא ישב וחיכה לאיזו בשורה. כאמור, בחודשים האחרונים הוא עבד על שיווק מוצרי הבשר שלו כדי שיגיעו לכל בית: "הרעיון של שיווק הבשרים הגיע מהמסעדה. מה שהלך מצוין במסעדה היה הבשרים. תמיד התפארנו בנתחי הפרימיום שאנחנו מחזיקים במקררי יישון יעודים ובאיכות המעולה שלהם תוך כדי בחירה קפדנית במיוחד. אז עלה לי הרעיון שאם אני לא יכול לתת להם את החוויה של הבשרים שלי במסעדה למה שלא ייהנו מהם בבית. אז הלכנו שלב קדימה וייצרנו סדרה שלמה של מוצרים מתובלים, נתחים מתובלים למעשנה ולתנור ופתרונות מהירים לארוחת צהריים מהירה".

מסרטי מהר מאוד נכנס לסופרים הגדולים דוגמת מחסני השוק מה שמיד מעלה את שאלת התחרות מול החברות הגדולות: " אני לא מתחרה בחברות הגדולות. המוצרים שלי הם 100% בקר ללא תוספות מבשר בקר טרי ישראלי בלבד. נתחים שיושנו לפחות 45 יום. אז זה לא בר השוואה כי לא קיים עוד מוצר כזה בסופרים זה מוצרים שניתן לקנות רק בקצביות בוטיק ואני הנגשתי אותו לסופרים"

בשורת הבשרים של מסרטי הגיעה למקומות רבים, ביניהם גם לתוכנית של אילנית לוי וגלית גוטמן בטלוויזיה: "מבקר האוכל האגדי ניב גלבוע מכיר אותי משיתופי פעולה שעשינו בעבר כמו מסדר אבירי הגריל. שלחתי לו את הבשרים לטעום ואחרי שטעם הוא החליט שהוא רוצה לספר עליהם בתוכנית של גלית ואילנית".

סדרת הקונפי שום של מסרטי

מסרטי גם מרגיע ומצהיר שהוא רק מחכה לאישור לחזור ולפתוח את המסעדה: "אנשים יכולים להיות רגועים לחלוטין, אנחנו נחזור ונחזור בגדול עם מלא רעיונות חדשים, מלאים בטעינה מלאה לעשות וליצור עם תפריט מחודש ורענן. היה לנו מספיק זמן לחשוב וליצור לכם תפריט וחוויה שאנחנו רק מחכים להעניק".

אז מה התוכניות להמשך?

"יש עוד הרבה תוכניות להמשך. הגדולה מכולם זה לחזור לשגרה, להמשיך לשמח אנשים, להאכיל ולהעניק כמה שיותר. זה המהות שלי, זה המנוע האמיתי, האנשים הלקוחות במסעדה. יחד עם זה יש סדרת תבלינים שתצא בימים הקרובים. יש את הקונפי שום המפורסם של המסעדה שיצא לשיווק ועכשיו כל הסדרה של התבלינים, הריבות והממרחים על בסיס מנות מהמסעדה ייצאו לשיווק. אם זה ריבת פירות יער של המופלטה כבד אווז המפורסמת שלי, ריבת בצל איולי כמהין, רוטב צרמלה ועוד הרבה הפתעות טעימות".

 

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה