עסקים וכלכלה

עכו פינת הסינמה סיטי באר שבע

עסקים וכלכלה30 ביולי 2020    5 דקות
0

כבר לא צריך לנסוע רחוק כדי לטעום את השפע של הצפון. מסעדת סדפה החדשה במתחם הסינמה סיטי בבאר שבע, מביאה את הטעמים, הריחות והטריות של עכו, היישר לבירת הנגב. בתאבון

עכו פינת הסינמה סיטי באר שבע
צילום: סטודיו צעד

200 קילומטרים ויותר משעתיים נסיעה, זה הזמן שייקח למי שירצה לנסוע לעכו, שהפכה ליעד תיירותי מוביל בחודשים האחרונים בחסות הקורונה. עכו הפכה ליעד מוביל גם בגלל הקולינריה, האותנטיות והשפע העכואי ששמו כבר יצא למרחקים.

עכשיו מה תגידו אם אנחנו יכולים לחסוך לכם את כל הנסיעה הזו? מה תגידו אם נספר לכם שבמרחק של כמה דקות נסיעה אתם תקבלו את השפע של עכו, את הטעמים, הניחוחות, את הדגים הטריים וכמובן את השפע, והכל ממש כאן בבירת הנגב?

זו לא טעות, מסעדת סדפה החדשה במתחם הסינמה סיטי בבאר שבע הביאה את עכו לבאר שבע. אם תרצו, עכו פינת ב"ש, כשאם תעצמו את העיניים תוכלו אפילו לדמיין את רעש הגלים באגם המלאכותי.

מסעדת סדפה נפתחה בנובמבר 2019 בהובלת סמיר וארסלאן, שני חברים שהגיעו מעכו וחברו אל אחמד כדי להביא את עכו לבאר שבע: "אני כבר 10 שנים בבאר שבע וקצת אחרי שהגעתי לפה אמרתי שאני רוצה להביא את עכו לפה", אומר סמיר. "כשמגיעים למסעדות בצפון מגיעים בגלל הטעמים של הסלטים, השפע, משהו שיש רק בצפון", הוא אומר כשעל השולחן נפרשים סוגי סלטים שונים מלאים בכל טוב. "אחרי 9 שנים אני ואחמד, שיש לנו עסק משותף אמרנו שנלך על החלום. ארסלאן, שגם הגיע מעכו ועבד איתנו בבית הקפה הצטרף, ופתחנו את המסעדה. את ארסלאן אני מכיר מילדות, הוא עם רקע קולינרי עשיר אז התחבר בדיוק למה שרצינו", הוא מספר.

"אין דיסטנס בינינו לבין הלקוחות". 3 השותפים. צילום: סטודיו צעד

אחמד, תושב הדרום מבין השלושה הוא איש חינוך ומבחינה קולינרית גם הוא הרגיש שמשהו חסר: "כל הזמן היינו נוסעים לצפון או ליפו לקבל את המטבח הערבי, את הטעמים. את הטריות של הדגים ושל הים. ידענו שזה צריך להגיע לפה".

ארסלאן כאמור הגיע עם רקע קולינרי עשיר. הוא ניהל את מסעדת דוניא בצפון, עבר במסעדת אורי בורי והיה מנהל בחוף התמרים: "אני 16 שנים חי את הקולינריה. הקונספט שהכי התחברתי אליו היה זה שבנינו פה. אני התחלתי מלמטה, התחלתי מעוזר מלצר, עברתי את כל התפקידים עד שהגעתי לפה, אז אני מכיר את המטבח מכל כיוון. מה שהבאנו לפה זה מוצר שמצליח. מבחינת טעמים, צבעים, שפע, זה מדבר לכמה תרבויות. בסוף, תרבות מעבירים בעזרת שני דברים, שפה ואוכל. אנחנו החלטנו להעביר תרבות דרך האוכל, ויש פה הכל. מזרח ומערב".

בסדפה באמת תמצאו הכל מהכל. החל משפע של סלטים למרכז השולחן כראשונות ועד עיקריות שכוללות מנות דגים, פירות ים ובשרים. לכל מנה יגיע הסיפור שלה: "כשאנחנו מגישים ללקוח את האוכל, אם הוא רוצה הוא מקבל את הסיפור מאחורי המנה. לדוגמה דג הלוקוס, המרצדס של הדגים. אנחנו לא מתפשרים, אנחנו משלמים כמעט כפול על הדג אבל מביאים תוצרת מקומית. מספרים ללקוח על המנה. אם זה ברמונדי אז מאיפה מגיע הדג, מה מיוחד בו".

צילומים: אריאל גמון

הקונספט שמאפיין את המסעדה הוא השפע, בסדפה שמים את הלב על השולחן.  מהרגע שתתיישבו במסעדה יקבל את פניכם מלצר עם חיוך שיגיש לכם מעל 10 סוגי סלטים טריים ומגוונים. החל מסלט טאבולה אותנטי ורענן מהמטבח הערבי דרך חומוס אסלי תוצרת המסעדה ועד לסלט כרוב בטעמים אסייאתים, הכל עם הניחוח של הצפון. את הסלטים תוכלו לאכול עם פיתות בשרניות לצד פיתות זעתר. המנות העיקריות מוגשות ונראות כמו מנות שף יוקרתיות וכך גם הטעם שלהן. מנות דגים עם רטבים ייחודיים במתכון סודי שגם אנחנו לא הצלחנו להוציא מהשף. מנות הבשר העסיסי מעידות על שימוש בחומר גלם טרי ואיכותי ולקינוח מלבי חלומי שלא דומה למשהו שטעמנו בעבר.

שפע של טעמים מהצפון.

התפריט בסדפה מגוון ועשיר כך שכל אחד מבני המשפחה ימצא מה להזמין ואולי אפילו ינסה בפעם הראשונה משהו שלא הכיר בעבר. חווית המסעדה בסדפה נותנת תחושה משפחתית אישית שהופכת כל סועד ללקוח וי איי פי. פחות משנה והתגובות על המסעדה כבר עושות את העבודה לבד. באר שבע המדברית מקבלת גל טריות מהים, וזה לא מגיע מהאגם המלאכותי החדש, והתגובה הנפוצה היא: "איזה כיף שלא צריך לנסוע לצפון בשביל הטעמים האלה".

אבל לא רק הקולינריה משחקת תפקיד. כבר בכניסה למסעדה אי אפשר להתעלם מהיחס של השותפים לכל לקוח ולקוח. איפה עוד תראו מסעדה בה מגיע בעל המסעדה, מספר על המנה, דואג לכל דבר ומגיע מקצה המסעדה עד לקצה השני כדי להיפרד מלקוח: "אין דיסטנס בינינו לבין הלקוח", אומר ארסלאן. "כשעבדתי בחוף התמרים בגיל 17 המנהלת אמרה לי שהיא מקבלת אותי כי אני אתי, עם אתיקה נולדים, מקצועית אפשר ללמד. ככה בנינו את הקונספט. העובדים שלנו לפני המקצועית יודעים להעביר חום ואהבה, וזה יותר חשוב מהכל. שירותיות זה הבסיס, יחד עם אוכל טוב ובמחירים סבירים למה שאתה מגיש".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה