עסקים וכלכלה

אין כמו בבית: איך מעצבים בית משפחתי שעובד – עכשיו ובעתיד?

עסקים וכלכלה27 בפברואר 2020    6 דקות
0

בית הוא המקום בו אנחנו יוצרים זיכרונות כמשפחה - לא רק האירועים הגדולים, אלא גם הקטנים, היומיומיים. זה המקום בו אנו מתחברים זה לזה, חולקים את הסודות והחלומות שלנו, ויכולים להיות עצמנו באמת

אין כמו בבית: איך מעצבים בית משפחתי שעובד – עכשיו ובעתיד?
לטוצ'י בדיזיין פלוס באר שבע. מערכת ישיבה Forna | צילום: יח"צ

האופן בו הבית מתוכנן ומעוצב משפיע ע"פ מחקרים באופן מהותי על תחושתנו בו. לכבוד יום המשפחה הבינלאומי, מומחי העיצוב של דיזיין פלוס, מרכז העיצוב הגדול בדרום, מרחיבים על הדרך הנכונה לתכנון ועיצוב בית משפחתי מוצלח שיתאים לצרכים המשפחתיים המשתנים.

תנו לשמש להיכנס

מחקרים מראים שבריאותנו ורווחתם של כל בני המשפחה משתפרת עם גישה לאור יום טבעי על בסיס קבוע. לא רק זאת, השימוש בחומרים הזמינים בחינם (אור שמש טבעי ובריזה) לחימום וקירור החללים שלנו פירושו חשבונות חשמל נמוכים יותר לטווח הארוך. לעתים קרובות אנו שוכחים את העלויות השוטפות בתפעול הבית כאשר אנו מתקצבים בנייה או שיפוץ ולכן תכנון מראש של האופן בו השמש תיכנס לבית, הוא דבר משמעותי וגם חסכוני. אור שמש הוא מרכיב הקסם שאינכם יודעים כמה הוא חשוב עד שחייתם בבית שטוף אור וחוויתם אותו – ואז תתהו איך חייתם אי פעם אחרת.

שמרו על פרטיות המשפחה

חלק מהיופי של בתינו הוא שאנו שולטים בהם – מי נכנס אליהם ומי מסתובב בהם. הם התחום הפרטי שלנו. לכן חשוב שתתכננו את היכולת הזו לשמור על פרטיות והגנה. חשבו על:

* איך מישהו מגיע לדלת הכניסה לבית שלכם?

* מה המבקרים רואים כשפותחים את דלת הכניסה? ניתן לתכנן כניסה , המופרדת משאר חלקי הבית. כך, תוכלו לפתוח את הדלת ולהחליט עד כמה יראו מבקרים מזדמנים את פנים הבית.

* האם השכנים יכולים לבחון את הבית? כשאנחנו גרים קרוב אחד לשני, קשה להרחיק את העיניים מהחצר והבית שלנו. מקמו את החלונות שלכם לפי שיקול זה, וחשבו על פרגולות וסוככים כדי לנתק את התצפית שעלולה להיות לשכנים אל אזורי המגורים שלכם.

* איך אתם יכולים להגיע לילדים שלכם בקלות בזמן שאתם בבית? חשוב לראות אותם בקלות משחקים בחוץ, בחלל מגורים או במקום אחר ברחבי הבית. עם זאת, חשובה לא פחות היא היכולת להגיע אליהם במהירות אם צריך, מבלי לעבור הרבה מדרגות ודרך הרבה חללים אחרים.

הישארו מחוברים זה לזה

המשמעות של חיינו העמוסים היא שאנו מלהטטים בין משימות רבות בבת אחת, והדבר אינו שונה בבית. אצל משפחות צעירות המשמעות היא היכולת לבצע משימות יומיומיות תוך כדי פיקוח על הילדים. כמה מהדרכים לעשות זאת הן:

* ודאו שהמטבח מציע תצפית טובה על אזורי משחק פנימיים וחיצוניים, כולל גינת הבית, אם יש כזו.

* יצירת פינת לימוד סמוך למטבח מסייעת בפיקוח על השימוש במחשבים מחוץ לחדר השינה.

* צרו אזורים מזדמנים שבהם אנשים יכולים להתאסף בקלות, תוך כדי שיתאפשר לכם עדיין לעשות דברים אחרים.

* אם יש לכם בית בן שתי קומות, יצירת חיבור ויזואלי וקולי בין הקומות היא דבר שימושי. לעיתים קרובות אנו כל כך מתמקדים ביצירת שקט סביב האזורים הפרטיים שלנו, עד שאנו שוכחים שחשוב גם להקשיב למה שקורה בבית שלנו.

צרו אזורים משותפים. אלוני | צילום: יח"צ

 

שימושי זה יפה

אולי אין לכם את כל המרחב בעולם, אבל אתם יכולים לגרום לחלל לשמש עבור הרבה תפקודים בו זמנית כך שהוא תמיד יהיה פונקציונלי. כשאתם מתכננים את השיפוץ או את הבית החדש שלכם, תמיד ציירו את הרהיטים על תוכניות ההעמדה. זה יעזור לכם להבין כיצד לסדר חלונות ודלתות כך שלא תוגבלו באופן בו תוכלו להשתמש בחדר. זכרו כי כל חדר אינו מיועד רק למטרה אחת. התבוננו בפינות החדרים כדי ליצור חללים אינטימיים יותר – אזורי מנוחה, פינות קריאה או מקום לשולחן כתיבה.

מקמו מראש את הרהיטים בתכנית ההעמדה. קולקציית הרהיטים הצבעונית ברשת ביתילי | צילום: יורם אשהיים

 

זרימה בחלל

כולנו רוצים יותר. יתכן שתקציבכם לעולם לא ירגיש מספיק לכל הדברים שאתם באמת אוהבים. אך זכרו כי מה שמשפיע באמת על המגורים, הוא המרחב והזרימה של ביתכם. התמקדו בהשגת הזרימה המיוחלת. גם אם אינכם יכולים להתאים את הבית בדיוק כפי שאתם רוצים עכשיו, צרו את החללים הדרושים וחברו אותם היטב זה לזה. חשוב יותר להוציא את התקציב על האופן שבו אתם מעצבים חלל ולא רק על מה שאתם שמים בו.

בחרו חומרים, אביזרים וגימורים עמידים. לדוגמה, עץ הוא מקסים בחום הטבעי שלו, אך אם לא משתמשים בו נכון, הוא יכול להפוך לסיוט תחזוקתי בכל יום בבית. אם אתם יודעים שחומר או עיצוב מסוים הוא יקר ובעייתי, דלגו על הפיתוי והשקיעו בעמידות. העדפת איכות על כמות תשנה את חיי היומיום שלכם.

הורידו מהעומס

ספרה של מארי קונדו "סוד הקסם היפני" חולל מהפכה בהשקפותיהם של אנשים רבים על העומס בבית. ספר זה הוא מקום טוב להתחיל בו אם אתם מרגישים שנמאס לכם מהבלאגן והעומס בבית. עצות נוספות להקלת העומס הן לספק מרחב כניסה שיותיר פעילויות מטבח מבולגנות ויומיומיות מחוץ לטווח הראייה. סקרו את הפעילויות הרגילות של אורח החיים שלכם – במיוחד העזיבה וההגעה לבית. איפה אתם זורקים את הדואר, מטעינים את המכשירים או מניחים את התיקים? צרו פתרונות אחסון שיעזרו להסתיר זאת מהעין. שימו נקודות חשמל בתוך הארונות.

חלומות מתוקים

חדרי שינה, גודלם והאופן בו הם מאורגנים הם נושא משמעותי בכל הקשור לעיצוב בית.

כשיש משפחה צעירה, להיות קרוב לחדרי השינה של הילדים זה דבר נהדר לנוחות. עם זאת, ילדים גדלים איתכם יותר זמן בגילאים גדולים שאינם זקוקים להשגחה מתמדת מכפי שהם קטנים, לכן קחו בחשבון שלא תמיד תרצו אותם ממש בסמוך.

היכן למקם את חדר הילדים. מוצצים | צילום: יח"צ

 

יש השקפות שונות לגבי השאלה אם בחדר השינה של הילדים צריך להיות מספיק מקום למיטה זוגית (או גדולה יותר) . הילדים נשארים בבית הרבה יותר בימינו, כך שגודל חדרי השינה שלהם בגודל 3.2 מ 'על 3.2 מ' (פלוס ארון הבגדים שלהם) יתאים למיטה ושולחן יחיד כשהם צעירים יותר, ולמיטה זוגית כשהם גדולים יותר. אפילו אם אתם מתכננים לא להכניס לחדר מיטה זוגית, תכנון חדר בגודל מתאים למיטה זוגית עוזר במכירה עתידית של בית עם חדרי שינה בגודל מתאים.

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה