עסקים וכלכלה

הקרב על מבחני הסל: ראש בראש ויקטורי VS רמי לוי

עסקים וכלכלה16 בספטמבר 2019    3 דקות
0

המלחמה הקרה של רשתות השיווק עולה שלב ובקרב הענקים הזה בין אייל רביד לרמי לוי יש רק מנצחים והם אנחנו: הלקוחות. אייל רביד, מנכ"ל ובעלים רשת ויקטורי: "רשת ויקטורי פועלת באופן רציף לשמור על קו הוגן מול לקוחות הרשת, כחלק מהקו הזה אנו פועלים להוזיל את סלי הקניות לחגים וגאים בתוצאות"

הקרב על מבחני הסל: ראש בראש ויקטורי VS רמי לוי
אייל רביד, צילום: אבי רוקח | רמי לוי, צילום: יהונתן שאול מעריב⁩

מה קורה מאחורי הקלעים של אימפריות השיווק, והסימנים לשינוי ההולך ותופס תאוצה במלחמה האמיתית להוזלת סל הקניות.

מבחני סל הקניות לחג המתפרסמים בימים אלו בגופי התקשורת המובילים בישראל מגלים תמונה משמחת עבור הצרכן הישראלי. אם בעבר הלא רחוק, נהנתה רשת רמי לוי שיווק השקמה מבלעדיות כמעט מוחלטת על מיקומה בראש טבלת מבחני הסל, אז בסקירה לאחור של המבחנים האחרונים ניתן לזהות בבירור מגמה מוחשית במסגרתה רשת ויקטורי בהובלת אייל רביד, צומחת ומצליחה פעם אחר פעם למצב עצמה כרשת עם סל הקניות הזול במדינה, ובכך לדחוק את רמי לוי כלפי מטה.

עדות לכך, היא ידיעה שפורסמה בעיתון דה-מרקר בתאריך ה-15.9 בה פורסם כי רשת ויקטורי הוזילה את סל הקניות השנה ב-2% לעומת שנה שעברה, באותו פרסום צוין כי רשת רמי לוי שיווק השקמה העלתה את מחיר הסל. עוד באותה הכתבה עולה כי מבדיקה של דה-מרקר את מחיר להתרחבות הרשת לתחומים חדשים מממנים הצרכנים במסגרת העלאת מחירי המוצרים.

כך למשל, במבחן הסל שנערך בתאריך ה-10.3.19, ב"תכנית הכלכלית" המשודרת בקשת 12, ונערך בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה הוכרזה ויקטורי כרשת עם סל הקניות לפסח הזול במדינה, באותו מבחן הרשת של איש העסקים רמי לוי הגיעה למקום השלישי.

| צילומי מסך

כשלושה שבועות מאוחר יותר, בתאריך ה-2.4.19, פורסם מבחן סל הקניות לפסח של התכנית "ברקוד" בערוץ רשת 13, ונערך בשיתוף פעולה עם MY SUPERMARKET, וגם בו סומנה ויקטורי כמנצחת בקרב על הסל הזול ביותר בישראל בפער של כ-150 שקלים מהרשת היקרה ביותר. יש לציין כי במבחן המדובר הגיע רמי לוי למקום השני.

צילום מסך

כפי שצוין בתחילת הכתבה, במהלך החצי שנה האחרונה נערכו לא מעט מבחני סל, בהם כיכבו בחלק העליון של הרשימה הרשתות ויקטורי ורמי לוי. מבחנים אלו מתנקזים לימי החג הקרבים, והדיווחים האחרונים כבר ממחישים את הקרב על הבכורה: מי הרשת עם סל המוצרים הזול בישראל.

בתאריך ה-9.9.19, רגע לפני תחילת שיגעון הקניות לראש השנה וחגי תשרי, מפרסמת "התכנית הכלכלית" של ערוץ 12, את מבחן הסל הראשון לחג. גם במבחן זה המאבק על הצמרת מורגש, כך שאת המקום הראשון קטף רמי לוי ואילו במקום השני רשת ויקטורי. אך גם כאן, המילה האחרונה לא נאמרה וכבר בבוקר שלמחרת בתאריך ה-10.9.19 פורסם בחדשות הבוקר של ערוץ 12 הצצה למבחן הסל של הכתבת מעיין פרתי ובו ניתן היה לראות את המאבק הצמוד בין שתי הרשתות המובילות בישראל.

צילום מסך

בתוך כך, יודעי דבר מספרים בענף הקמעונאות מספרים על מתיחות רבה בין אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי לבין רמי לוי, מי שהיו החברים טובים וניהלו במקביל שתי רשתות צומחות, עסוקים בימים אלו במלחמה האמיתית והיא המלחמה על הוזלת סל הקניות ללקוחותיהם.

מה צפוי לנו הלאה?

אין ספק שהולך להיות מעניין – שתי הרשתות מבינות את החשיבות של המחיר הכולל עבור הצרכן הישראלי, והן עושות לילות כימים כדי להגיע להוזלה המקסימלית תוך שמירה על פרמטרי איכות נוספים כמו שירות, היצע ועוד. אך לפי תמונת המצב הנוכחית, ניתן להגיד בביטחון מלא שגם בתקופת החגים, הקרב יהיה בין רשת ויקטורי לרמי לוי.

צילום מסך

צילום מסך

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה