עסקים וכלכלה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי – מהמכללות הגדולות והיוקרתיות בישראל

עסקים וכלכלה29 במאי 2018    3 דקות
0

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, מהמכללות הגדולות בישראל לחינוך, הינו מוסד הכשרה להוראה ולהתפתחות מקצועית של אנשי חינוך, גננות ומורים. המכללה מהווה מוקד למידה, מחקר וחדשנות חינוכית לכ-3,000 סטודנטים ועוד כ-600 תלמידים הלומדים במכינות השונות, מה שהופך אותה לאחת מהמכללות לחינוך הגדולות בישראל ולגדולה ביותר במרחב דרום

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי – מהמכללות הגדולות והיוקרתיות בישראל
מכללת קיי | צילום: באדיבות המכללה

המכללה שהוקמה בשנת 1956 צברה ידע וניסיון רב בהכשרת מורים, והייתה המכללה החלוצה בהובלת תהליך האקדמיזציה של הכשרת המורים בישראל. בכך, בשנת 1994 מכללת קיי, הייתה למוסד הראשון שקיבל הכרה אקדמית מלאה בכל מסלולי ההכשרה והיא בין המכללות הראשונות אשר קיבלו הכרה בלימודי התואר השני.

מכללת קיי מאמינה כי הלמידה להוראה, ככל למידה, כוללת בחובה תהליך רחב ועמוק הכולל למידת ידע עיוני, בניית עולם ערכים, וכן רכישת כלים מעשיים לאורך תקופת הלימודים, על מנת שפרחי ההוראה יגיעו בשלים בצורה המיטבית לאתגרים הרבים העומדים בפניהם כאנשי חינוך עם סיום לימודיהם. במכללה ישנה חשיבות להקשר החברתי – גיאוגרפי שבה היא נמצאת, כאשר הלמידה בעיר באר שבע היא חלק ממרקם החיים החינוכיים במרחב הדרום. "הכשרת המורים בנגב היא שליחות חינוכית וחברתית", מציינת פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת המכללה. "אנו מכשירים את המורים כמחנכים שיהיו מסוגלים להתמודד עם שאלות חברתיות מורכבות, ולהוביל תהליכים של צמצום פערים וקידום סובלנות בחברה דמוקרטית ומרובת תרבויות".

המכללה, פועלת כארגון לומד שחוקר ומתנסה בחדשנות פדגוגית. הלמידה המשותפת כוללת מעגלי התנסות ולמידה שהולכים ומתרחבים. האווירה וההתנהלות מעודדים את אנשי הסגל האקדמי להעז, לחלום, להיות יצירתיים ולהתנסות בקידום ומימוש החלומות הפדגוגיים שלהם.

חדשנות פדגוגית היא נר לרגליה של המכללה. ישנם קורסים רבים הנלמדים בשיטת היוטגוגיה – קורסים בהם הסטודנטים מחליטים בשיתוף עם המרצה על התכנים והמבנה של הקורס. כמו כן, ישנם קורסים של למידה מבוססת פרויקטים, בהם הסטודנטים לומדים ומקבלים כלים רבים באמצעות בניית פרויקטים שונים. דרך למידה נוספת הנלמדת במכללה היא למידה באמצעות חדר בריחה, במהלכה ניתן להקנות לתלמידים ידע רב במגוון תחומים רחב, תוך למידה מהנה וחווייתית. החדשנות הפדגוגית בקורסים השונים מאפשרת לסטודנטים לחוות חווית למידה משמעותית כתלמידים על מנת שבעתיד יאפשרו חווית למידה דומה לתלמידיהם.

בנוסף, חיילים רבים המסיימים את שירותם הצבאי מבקשים לרכוש השכלה גבוהה, אך לא צלחו את בחינות הבגרות, או לחילופין מחזיקים בתעודה עם ממוצע ציונים נמוך. לשם כך, מפעילה מכללת מכינה ייעודית עם מגוון מסלולים המאפשרת למעוניינים להשלים בגרות. מצטייני המכינה יוכלו במקביל לשיפור הבגרויות, לקחת קורסים אקדמיים, ובכך יחסכו שנת לימודים אקדמית.

פעמים רבות הכניסה לעולם האקדמיה, מלווה בפחדים ובקשיים. על מנת לאפשר לסטודנטים החדשים להתאקלם באופן המיטבי בעולם האקדמי בנתה המכללה תוכנית ייחודית הנקראת "אחים גדולים" במסגרתה סטודנטים משנים ב' ו – ג' מלווים את הסטודנטים משנה א' במהלך שנת הלימודים- החל מהכרת הקמפוס בתחילת שנת הלימודים ועד לעזרה בלמידה למבחנים לאורך השנה. תוכנית זו מהווה חלק ממעטפת רחבה של כלים הניתנים לסטודנטים על מנת לאפשר להם למידה איכותית ומשמעותית.

מעבר למגוון הרחב של מסלולי הלימוד, המכללה מובילה בעשייה משמעותית למען הקהילה. בתוכניות לימודים רבות, התרומה לקהילה הנה חלק מדרישות הקורס. לדוגמה, במגמת חינוך גופני הסטודנטים יוצאים לשטח כחלק מתוכנית הלימודים, מקיימים פעילות גופנית ומחנכים לתזונה נכונה בבתי אבות, במועדונים לנוער בסיכון, במרכז לבריאות הנפש, ועוד. במקרים רבים נוצר קשר מיוחד בין הסטודנטים לקהילה, כאשר הפעילות ההתנדבותית נמשכת עוד שנים רבות לאחר תקופת הלימודים.

כל הלמידה והעשייה של הסטודנטים נערכת במקביל לחיים סטודנטיאליים פעילים בהובלת אגודת הסטודנטים של המכללה המציעה מגוון חוגים, הופעות, פעילויות התנדבותיות, מסיבות לאורך השנה, תחרויות ספורט ועוד.

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה