עסקים וכלכלה

"אחד מתוך עשרה מועמדים מתקבל ללימודי הוראה בפינלנד"

עסקים וכלכלה24 במאי 2018    2 דקות
0

פרופ' רופו מפינלנד, מומחה בינלאומי לחינוך, ביקר השבוע במכללת קיי, שם הסביר מדוע מערכת החינוך הפינית נחשבת מהטובות בעולם. "הוראה בפינלנד הוא מקצוע יוקרתי ותואר שני הוא תנאי כניסה למקצוע"

"אחד מתוך עשרה מועמדים מתקבל ללימודי הוראה בפינלנד"
ביקור מפינלנד | צילום: פרטי

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי אירחה השבוע את הפרופ' לחינוך אארו רופו מאוניברסיטת טמפרה שבפינלנד, מדינה המחזיקה מערכת חינוך מהטובות בעולם. פרופ' רופו הינו מומחה בעל שם עולמי בהכשרת מורים, פיתוח תכניות לימודים ובייעוץ למשרדי החינוך בניו זילנד, סין, אינדונזיה, ארגנטינה, ועוד.

במפגש עם הסטודנטים סיפר פרופ' רופו על מערכת החינוך בפינלנד. כאשר נשאל ע"י הסטודנטים מהם הגורמים להצלחת מערכת החינוך הפינית הוא ציין כי "משכורות המורים בפינלנד קרובות לממוצע המקובל במדינה, אך איכות המורים היא המפתח. מקצוע ההוראה הוא יוקרתי ומעמד המורים בפינלנד גבוה מאוד. ישנה תחרות גדולה בין המועמדים למקצוע הוראה. רק עשירית מהמועמדים מתקבלים ללימודי חינוך באוניברסיטה. כמו כן, תואר שני הוא תנאי להיכנס למקצוע".

עוד גורם משמעותי לאיכות ההוראה לדבריו הוא האוטונומיה של המורה. "בפינלנד משרד החינוך נותן הנחיות כלליות וכל מורה בונה את תכני הלימוד שלו, דרכי ההוראה וההערכה. כך מורים מפתחים יצירתיות ולוקחים אחריות על התקדמות התלמידים. בנוסף, אין למורים חובת השתתפות בהשתלמויות – המערכת סומכת על המורים שהם יודעים לכוון את עצמם ללמידה, לחקר ולפיתוח מקצועי".

עוד הוסיף פרופ' רופו כי "מערכת החינוך בפינלנד נותנת אמון מלא במורים ואין בה מנגנון פיקוח על המורים ובתי הספר". זה שונה מישראל בה המורים חייבים למלא טפסים ודוחות, דבר הגוזל מהם זמן רב על חשבון שעות עבודה עם תלמידים.

ד"ר אולז'ן גולדשטיין, ראש בית הספר ללימודים מתקדמים במכללת קיי ויוזמת הביקור: "ביקורו של פרופ' רופו במכללה הוא תוצאה של שיתוף פעולה שהחל בשנת 2014 במסגרת פרויקט בינלאומי שמטרתו להעצים מכללות ישראליות על ידי חיזוק קשרים בינלאומיים עם מוסדות אקדמיים בחו"ל. במהלך הביקור זכינו לשמוע על ההבדלים בין דרכי הכשרת המורים במערכת החינוך בישראל לזו שבפינלנד וכן לפתח ערוצים לשיתופי פעולה בהוראה ובמחקר עם עמיתים באוניברסיטת טמפרה. חידוד ההבדלים בין הכשרת מורים בשתי מדינות מאפשר לנו לראות כיצד ניתן לשפר ולייעל את מערכת החינוך שלנו ולהצעיד אותה קדימה".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת
0

הושק ביה"ס לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש

TCB - SCHOOL OF DESIGN, בית הספר לעיצוב של המכללה הטכנולוגית, החל באחרונה לפעול בסימן 70 שנות פעילות שמציינת המכללה בבאר שבע

עסקים וכלכלה3 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה