עסקים וכלכלה

60 אלף שקל הון עצמי ויש לכם בית

עסקים וכלכלה16 במאי 2018    2 דקות
0

קבינט הדיור נותן מענק של 60 אלף שקל גם למשפרי דיור בפרויקט מחיר למשתכן בפריפרייה. המשמעות הישירה: הון עצמי של 60 אלף שקל בלבד יעניק לכם אפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם בפרויקט שכונת השחר בדימונה

60 אלף שקל הון עצמי ויש לכם בית
הדמיות אסיה סיירוס

החלטת קבינט הדיור השבוע ולפיה גם משפרי דיור בפריפרייה יוכלו לקבל מענקים מהמדינה, קיצרה משמעותית את דרכם של הרוכשים לבית משלהם. על פי החלטת שר האוצר משה כחלון, יקבלו משפרי הדיור מענק של 60 אלף שקל שיפחית את ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה בשכונת "השחר" בדימונה ל-60 אלף שקל בלבד. יחד עם החזרי המס מהמדינה, הנאמדים ב-4,000 שקל בחודש, נוצר מצב שבו המשכנתא משלמת את עצמה והעסקה הופכת משתלמת הרבה יותר.

עד כה ניתנו מענקים רק לרוכשים שלא הייתה ברשותם דירה (מחוסרי דיור). 60 אלף השקלים שתעניק המדינה גם למשפרי הדיור במסגרת מחיר למשתכן מצטרפים להנחות הגדולות ממילא בפרויקט "השחר" בדימונה שבונה חברת אסיה סיירוס.

בפרויקט מוצעות 500 יחידות דיור במבנים של שתיים עד חמש קומות, ובהם דירות בנות שלושה עד חמישה חדרים שגודלן נע בין 80 מ"ר ל-125 מ"ר. הרוכשים יוכלו לבחור בין דירות רגילות, דירות גג, דירות גן הכוללות מרפסת וחנייה, ובחלק מהמקרים גם מחסן. מחיר הדירות: החל מ-560 אלף שקל.

אבי תם, מנכ"ל ובעלים של חברת אסיה סיירוס, החלטת קבינט הדיור הופכת את אופציית המגורים בדימונה למשתלמת הרבה יותר: "המענק יילקח בחשבון בדרישה להון עצמי של 120 אלף שקל. כלומר, בפועל משפרי הדיור יידרשו להון עצמי של 60 אלף שקל בלבד כדי להתחיל בהליך רכישת בית. צריך לזכור שתושבי העיר מקבלים הנחה של החזרי מסך ממס הכנסה בסך 4,000 שקל לחודש במשכורת, כך שלמעשה המשכנתא מחזירה את עצמה".

עלות דירה בדימונה נאמדת במחצית העלות מדירה זהה בבאר שבע, וגני הילדים לתושבי דימונה ניתנים בחינם. נוסף על כך, תושבי דימונה הולכים ליהנות בעשור הקרוב מהסכם גג בסכום של מעל חמישה מיליארד שקל במסגרת הסכם הגג עם המדינה. הכסף יופנה לטובת השקעות בפיתוח מפעלים, תעשייה, הקלות במס, בניית תחנת רכבת, הארכת כביש 6 שיגיע כ-30 ק"מ מהכניסה לעיר ועוד.

שכונת השחר בדימונה, הממוקמת באזור הגבעות הצפוניות של העיר, משתרעת על שטח של כ-800 דונם. בעירייה שמו דגש רב על תשתיות לטובת תושבי השכונה בכלל וילדיה בפרט. השכונה מתוכננת באופן מוקפד ומעניקה לתושביה סביבה בריאה, נקייה וירוקה. היא כוללת שטחים ציבוריים גדולים ונרחבים של גינות שעשועים ופארקים מוצלים, שבילי אופניים, מזרקות מים, טיילת להולכי רגל, מערכת שבילי אופניים, מבני ציבור, מתנ"ס חוגים, גני ילדים ובתי כנסת.

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

ריח של פסח ב-!BOOOM

בכניסה לסניף ״בום״ במגדל הרכבת ובקניון עזריאלי הנגב בב"ש, צריך לפתוח חזק חזק את העיניים ואת האף כדי ליהנות מהמראה המרהיב והריח הנעים של פסח שמתקרב…

עסקים וכלכלה27 במרץ 2024    דקה אחת
0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה