עסקים וכלכלה

הבלוק | "2017 הייתה שנה חלשה באופן יחסי בהיקף הביקוש והעסקאות בנדל"ן"

עסקים וכלכלה4 במאי 2018    2 דקות
0

כך אומר ל"שבע" סמנכ"ל חברת "ש.ב.ה שיטות בנייה (1988) בע"מ", ערן בן ישי, המדגיש שמחירי הדיור בבאר שבע לא יירדו

הבלוק | "2017 הייתה שנה חלשה באופן יחסי בהיקף הביקוש והעסקאות בנדל"ן"
ערן ויוגב בן ישי. "באר שבע הינה עיר מטרופולין חזקה ומתפתחת" | צילום: "שבע"

סמנכ"ל חברת "ש.ב.ה שיטות בנייה (1988) בע"מ", ערן בן ישי, סבור שעל אף יציאתו לדרך של פרויקט "מחיר למשתכן", מחירי הדירות בבירת הנגב לא יירדו. לדברי בן ישי, "2017 הייתה חלשה בהיקף הביקוש והעסקאות בנדל"ן, בארץ בכלל ובבאר שבע בפרט. בעבר ב"ש נהנתה ממספר גדול של עסקאות נדל"ן ומתשואה גבוהה על דירות (להשקעה). יש הסבורים שבועת הנדל"ן התפוצצה ומחירי הדירות ירדו, אך בפועל למרות ההאטה, מחירי הדירות בעיר יציבים".

סמנכ"ל חברת היזמות והבנייה, השותפה בפרויקטים נרחבים בארץ, מדגיש: "המשקיעים ומשפרי הדיור 'ישבו על הגדר' בשנה האחרונה בשל 'מחיר למשתכן'. בפועל, התוכנית לא תגרום לירידת מחירים בעיר; ב"ש הינה עיר מטרופולין חזקה ומתפתחת עם מספר תושבים הגדל מיום ליום. לכן הביקוש לדיור יגבר והמחירים ימשיכו להיות יציבים. אנחנו לא רואים ב'מחיר למשתכן' פיתרון אמיתי לבעיית הדיור; יש בתוכנית כדי לגרום נזק הן לרוכשים הצעירים והן ליזמים. בסופו של דבר, כולם יוצאים מופסדים, ולצערנו למובילי הרעיון והתחום אין פיתרונות".

"ש.ב.ה שיטות בניה (1988) בע"מ" נוסדה לפני 30 שנה, ומתמחה בפרויקטים גדולים עבור משרדי ממשלה, חברות עסקיות ושורה של יזמים ולקוחות פרטיים. חלק ניכר מההצלחה שלה נזקף ליכולת החברה לעמוד בפרויקטים מורכבים ולמשאביה האנושיים והמקצועיים, שלדברי בן ישי הם "מן הטובים בישראל, ובעלת תעודת קבלן מוכר לביצוע עבודות ממשלתיות וספק מורשה של משרד הביטחון". "ש.ב.ה", שנרכשה ב-2012 בידי חברת "נ.ד.י.ב אחזקות בע"מ", והיא כיום חברה אחות של החברה הקבלנית הוותיקה "נתיבים דרום בע"מ", מחולקת לחטיבות שונות, המתמחות ביזמות ובינוי למגורים צמודי קרקע ובנייה רוויה, בינוי מוסדי (משרדי ממשלה) ובינוי לתשתיות (תחנות כוח).

ולסיום, מספר טיפים לרוכשי דירות בנגב: "יש לבחור בחברת בנייה אמינה; היתרון בחברה קבלנית קטנה יחסית, הוא לעתים קרובות גדול: קבלת יחס אישי ותשומת לב לכל רוכש עם אפשרות גישה למנהלי החברה במקרה הצורך (דבר שאינו מובן, ולרוב נמנעת האפשרות לכך בחברות הגדולות). לכשבחרתם קבלן, יש לבצע עליו מחקר: האם רשום בפנקס הקבלנים? האם ביצע פרויקטים דומים בעבר? האם יש בידיו היתרי בנייה כחוק? והאם הוא אכן הבעלים החוקיים של הקרקע? בנוסף, יש לבדוק שלפרויקט ישנו בנק מלווה, ולוודא שמצוין בחוזה שכל תמורה ו/או חלק ממנה תופקד אך ורק באמצעות שוברי תשלום היישר לחשבון הבנק המלווה (חשבון ספציפי, השייך לפרויקט שלכם). עבור כל תשלום הינכם זכאים לפי חוק לקבל ערבות בנקאית בתוך 14 יום מהמועד שבו שילמתם. קראו היטב את המפרט הטכני, דאגו לדעת מה אתם מקבלים בתמורה למחיר הדירה, ודאו שהשינויים הועלו לכתב ונחתמו, קבלו העתק מחירון שינויי דיירים לידכם, בדקו את המס שעליכם לשלם והתייעצו עם עו"ד".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת
0

הושק ביה"ס לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש

TCB - SCHOOL OF DESIGN, בית הספר לעיצוב של המכללה הטכנולוגית, החל באחרונה לפעול בסימן 70 שנות פעילות שמציינת המכללה בבאר שבע

עסקים וכלכלה3 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה