עסקים וכלכלה

הבלוק | "מבאר שבע ליישובים עם הטבות מס"

עסקים וכלכלה27 באפריל 2018    2 דקות
0

מנכ"ל חברת "י.ל. אוזן", יחיאל אוזן, מבחין במגמה מדאיגה, מבחינת פרנסי העיר באר שבע, של נטישה של זוגות צעירים את בירת הנגב, לטובת יישובים בפריפריה של העיר, הנהנים מהטבות מס

הבלוק | "מבאר שבע ליישובים עם הטבות מס"
יחיאל אוזן: "ברגע שיופסק פרויקט 'מחיר למשתכן', מחירי הדירות רק יעלו, ואנשים בכלל לא יוכלו לקנות יחידות דיור" | צילום: "שבע"

לדברי אוזן, "זוגות צעירים יוצאים מבאר שבע ליישובים עם הטבות מס, כמו אופקים ונתיבות".

"אנחנו חברה צעירה, שקיימת מ-2012. אנו בונים חמישה פרויקטים ביזמות מתחילת פעילותנו, רק למגורים, בבאר שבע, דימונה ואופקים; חלק ביצענו כבר, וחלק נמצא באמצע בנייה", מספר אוזן שמוסיף שהחברה בניהולו נאלצת להתמודד גם היא במצב הלא פשוט של יישום תוכנית "מחיר למשתכן".

מה דעתך על מצב הנדל"ן בארץ בכלל ובבאר שבע והסביבה בפרט?

"מבחינת 'מחיר למשתכן', יצאו מכרזים רבים. אולם, 78 אחוזים מאלה שזכו בפרויקט הזה בבאר שבע ביטלו את זכייתם, ולא רוצים את הדירות האלו. בנוסף, בנתיבות למשל פורסמו יותר מ-2,000 יחידות דיור ב'מחיר למשתכן', כשיש רק 250 זכאים להשתתפות בפרויקט בעיר ובאזור. אז, מה תעשה עם כל שאר הדירות? בקטע הזה יש בעיה; לדעתי, אם במקום פרויקטים של 100 אחוזים יחידות דיור ב'מחיר למשתכן' בכל פרויקט, יעשו 70 – 30 או 50 – 50 (היחס בין 'מחיר למשתכן' ומכירה חופשית של דירות), זה באמת יעזור לזוגות הצעירים".

אז, מה תעשה עם כל שאר הדירות? משה כחלון | צילום: יח"צ

ואוזן מוסיף: "מה שקורה כעת הוא, שבהתחלה עלות יחידת דיור ב'מחיר למשתכן' נמוכה בכמה מאות אלפי שקלים ממחיר דירה במכירה חופשית באותו פרויקט. אולם, אחרי חמש שנים, כשאפשר כבר למכור את יחידת הדיור של 'מחיר למשתכן', עלויות הדירה הזו והדירה שנמכרה באופן חופשי משתוות. ככה, רוכשי יחידת דיור ב'מחיר למשתכן' מקבלים מחיר נמוך יותר בקניית הדירה, עם פתיחה יותר טובה, ואחרי חמש שנים מרוויחים יותר מרוכשי יחידות הדיור החופשיות. ברגע שיופסק פרויקט 'מחיר למשתכן', מחירי הדירות רק יעלו, ואנשים בכלל לא יוכלו לקנות יחידות דיור".

ולסיום, אוזן מביא מספר טיפים חשובים לרוכשי דירות באזור הנגב: "כשבן אדם בא לקנות בית, הוא לא צריך לחפש את הזול ביותר, אך גם לא את היקר ביותר. עם זאת, הוא צריך לדעת שהוא משלם את המחיר הסופי, ושלא יהיו עוד 'הפתעות' בדרך, בשדרוגים ותוספות של דלתות, מרצפות, ארונות מטבח וכו'. צריך גם לעשות סיבובים בין כמה בנקים ולדעת להתמקח, עם עימות של בנקים מול הצעות שהתקבלו מבנקים אחרים; זה הרבה מאוד כסף שאפשר לחסוך אותו. צריך גם לבדוק את האיכות של הקבלנים, לפי לקוחות שרכשו מהם דירות, ולהיות סבלניים בתהליך הבנייה, במיוחד אחרי מסירת הדירה, בתיקון הבעיות הטבעיות שיש בכל בית חדש".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

ריח של פסח ב-!BOOOM

בכניסה לסניף ״בום״ במגדל הרכבת ובקניון עזריאלי הנגב בב"ש, צריך לפתוח חזק חזק את העיניים ואת האף כדי ליהנות מהמראה המרהיב והריח הנעים של פסח שמתקרב…

עסקים וכלכלה27 במרץ 2024    דקה אחת
0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה