עסקים וכלכלה

פינה חמה בבית – כך תבחרו פינת אוכל חכמה ונוחה

עסקים וכלכלה13 במרץ 2018    4 דקות
0

הישראלים ידועים בליבם הרחב ובחיבה שלהם לאירוח.

פינה חמה בבית – כך תבחרו פינת אוכל חכמה ונוחה
עיצוב שהולך עם הבית. רשת ביתילי, במרכז דיזיין פלוס, באר שבע | צילום: יורם אשהיים

לא משנה אם הבית קטן או שכבר הוזמנו האורחים, תמיד הם יגידו "תבואו תבואו, יש הרבה מקום".

אבל לפעמים, עם כל הרצון הטוב, מישהו ימצא את עצמו יושב בשולחן מבודד, מאולתר ומתנדנד בקצה הסלון. בדיוק בגלל זה מומחי העיצוב של מרכז דיזיין פלוס בב"ש הכינו לכם תמונות השראה מבתים אמיתיים, ואיתן את כללי הזהב לבחירת פינת אוכל נוחה ופרקטית, שתגרום לכל האורחים להרגיש בבית.

חלל גדול, חלל קטן

גודל החלל שבו ממוקמת פינת האוכל משתנה מבית לבית ויש לו השפעה מכרעת על בחירה נכונה. לכן, אחד מהשיקולים הראשונים שיש לקחת בחשבון הוא פרופורציות. בעזרת מד-מטר תוכלו למדוד את רוחב ואורך החלל. כך לא תמצאו את עצמכם עם פינת אוכל ענקית שחונקת את החדר ללא מקום למעבר או למיקום נוח של הכיסאות. ככל שניצול המרחב יהיה טוב יותר, כך פינת האוכל תהיה פרקטית ושימושית יותר עבורכם.

גודל החלל משפיע על הבחירה. בית המעצבים בדיזיין פלוס באר שבע | צילום: יח"צ

סעודה רבת אורחים או ארוחה משפחתית

פינת האוכל משמשת לרוב גם לארוחות משפחתיות וגם לערבים רבי משתתפים, ולכן כדאי לקחת בחשבון את גודל השולחן ואת היקפו כך שיתאים למספר רב של אנשים. הבחירה בשולחן בעל פלטת-הרחבה נפתחת היא אידיאלית, כיוון שכך ניתן להגדיל אותו בעת צורך. בנוסף לגודל השולחן, יש למדוד גם את הכיסאות כדי לוודא התאמתם לגובה השולחן. מומלץ לבחור כיסאות בעלי ריפוד רך ומפנק המתאימים לישיבה ממושכת. כך גם תשמרו על נוחות גבוהה וגם על אסתטיות. כיסאות עם ריפוד רחיץ כמו עור ומיקרופייבר הינם המומלצים ביותר.

סעודה רבת משתתפים. זאגה בדיזיין פלוס באר שבע | צילום: יח"צ

ריבוע, מלבן או עיגול?

צורת השולחן היא דבר נוסף שיש לבחון טרם הרכישה. במידה ואתם משפחה קטנה של שלושה נפשות אשר לא נוהגת לארח הרבה אנשים, כדאי לכם לבחור בפינת אוכל בעלת שולחן עגול. יתרונו של שולחן כזה הוא כפול – גם מתאים לחללים קטנים יחסית וגם מעניק תחושה אינטימית וקרובה עם שאר המסובים. בשונה מהשולחן בעל הצורה העגולה, השולחן המלבני יכול להתאים בצורה נהדרת למשפחה מורחבת בעלת 6 נפשות ויותר וגם מאפשר לארח אנשים נוספים באמצעות פלטת הרחבה.

ריבוע, מלבן או עיגול. שמרת הזורע בדיזיין פלוס באר שבע | צילום: יח"צ

משחק הכיסאות, ואיפה יעבור הכלב?

במידה ומצאתם את פינת האוכל הפרקטית ביותר עבורכם, אל תשכחו לבדוק את מבנה הרגליים של השולחן. קודם כל, מיקום הכיסאות כאשר הם לא בשימוש הוא קריטי למעבר נוח בחלל בו ממוקמת פינת האוכל. נוסף על כך, כדאי לוודא שרגלי השולחן אינן מפריעות בזמן הישיבה כך שניתן להניח את הרגליים ללא הפרעה. הבחירה העדיפה היא פינת אוכל בעלת מספר קטן של רגליים כך שמצד אחד השולחן יציב ומצד שני נוח ומרווח (ונשאר גם מקום לכלב או לחתול).

ואיפה יעבור הכלב? ניקולטי במרכז דיזיין פלוס באר שבע | צילום: גיא שרון

חיבור שולחנות הוא אסון עיצובי

חיבור מגושם של שולחנות שונים הוא אף פעם לא רעיון טוב. מעבר לזה שנדירות הפעמים שהמפגע הזה יעמוד בנוחות בלי שמתישהו תתרסק לה צלחת, זה גם תמיד נראה כמו חדר אוכל מאולתר ודל תקציב. פלטות הרחבה לפינות אוכל הן דבר חיוני בכל בית. באמצעות פלטות אלו ניתן להגדיל את השולחן ללא צורך בחיבור של שולחנות בגבהים ועיצובים שונים. כאשר בוחרים פינת אוכל, כדאי לבדוק כיצד פלטת ההרחבה נפתחת והאם זו דרך מהירה ויעילה עבורכם. העדיפו כזו שנפתחת כמו ספר ממרכז השולחן, כך שתוכלו להרחיב את השולחן בתנועה אחת מהירה ולא מסורבלת.

לא היה פה שולחן?

לאלה מבינכם אשר אינם משתמשים קבועים של פינת האוכל או שחלל פינת האוכל שלהם הוא קטן מאוד – באמצעות שולחן בעל מנגנון מיוחד המתקפל בקלות לתוך הקיר, תוכלו לנצל את החלל בצורה מיטבית ולא לפגוע בעיצוב הבית באופן קבוע. בתנועת יד אחת תוכלו "לשלוף" את השולחן בשעת הצורך ולקפל אותו בחזרה כאשר אינו בשימוש.

עיצוב רבותיי, עיצוב

חייבים להודות, שעם כל הכבוד לפרטים הטכניים, מה שמעניין אותנו בסופו של דבר זה הסגנון והעיצוב. השתדלו תמיד להתאים את פינת האוכל לסגנון שכבר קיים בבית. במידה וביתכם הוא בסגנון מודרני עכשווי, בחרו שולחן בעל צבע בלתי שגרתי כמו צהוב והתאימו לו רגלי מתכת או זכוכית להשלמת המראה הנקי. במידה ואתם מעדיפים להשרות אווירה משפחתית ואינטימית, העדיפו פינת אוכל עשויה עץ בעלת צבעים כהים וחמים.

לא לחבר שולחנות. ניקולטי במרכז דיזיין פלוס באר שבע | צילום: גיא שרון

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה